نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1847
-
الف
+

تهیه کننده «پس از باران» و «میوه ممنوعه» از دلایل نوستالژیک شدن سریال ها گفت

«اسماعیل عفیفه» از رمز موفقیت و ماندگاری سریال هایی که ساخته سخن گفت.

«اسماعیل عفیفه» تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران در یک مصاحبه از رمز موفقیت و ماندگاری سریال هایی که ساخته سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «اسماعیل عفیفه» تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران که آثاری سریال هایی هم چون «میوه ممنوعه» ، «پس از باران» و «همسایه ها» را در کارنامه هنری خود دارد ، در یک مصاحبه از رمز موفقیت سریال هایی که ساخته سخن گفت و از ساخت سریال جدید خود خبر داد.

«اسماعیل عفیفه» رمز موفقیت سریال‌های خاطرانگیز و نوستالژی تلویزیون را در بهره‌مندی از مسائل تخنیکی و ایده‌پردازی مناسب دانست و گفت: اگر این نکات در مرحله اجرا به درستی عمل نشود، چنین سریالی جایگاه هنری مطلوبی ندارد. 

وی با اشاره به این که سوژه و فلمنامه باید مخاطب را درگیر خود کند، تأکید کرد: این اتفاق درست و مخاطب‌پسند در برخی از سریال‌‎های ما نمی‌افتد و یکی از اشکالات هم نداشتن فضای قصه‌گویی در سریال‌هایی است که هیچ توفیقی ندارند.

وی با بیان این که توانایی تخینیکی سریال‌ها برای مخاطب اهمیت دارد، افزود: کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران با رفتار تخصصی و هنرمندانه خودشان، جایگاه مردمی یک سریال را تثبیت می‌کنند. قطعا اگر به تکنیک‌های خلق یک اثر تلویزیونی توجه کنیم ، امروز هم می‌توانیم سریال‌های موفق بسازیم .

وی در ادامه افزود: نوستالژی و ماندگاری یک اثری به ایده، پلان، فلمنامه و اجرای درست یک گروه برمی‌گردد و یک بازیگر، یا کارگردان و حتی نویسنده به تنهایی نمی‌تواند یک سریال تلویزیونی را به موفقیت برساند.

این تهیه‌کننده با اشاره به ساخت سریال‌هایی مثل «میوه ممنوعه» و «پس از باران» خاطرنشان کرد : مدیران تصمیم‌گیرنده نقش مهمی در ساخت سریال‌ها دارند. چرا که در زمان ایده‌پردازی می‌توانند با تصمیم‌گیری درست، جریان یک ایده را به سمت درست هدایت کنند و حتی جلوی تصویب فلمنامه ها و ایده‌های نادرست و حتی تکراری را بگیرند.

«اسماعیل عفیفه» با تاکید بر این که نقش عوامل سریال هم حائز اهمیت است گفت : مدیران تصمیم‌گیرنده بخش سریال می‌توانند کار سریال‌سازی خصوصاً در ایام رمضان را به بهترین‌ ایده‌ها و افراد حرفوی واگذار کنند.

وی با بیان این که ضوابطی که برای ایده‌پردازی، خلق کرکتر و روایتگری به ویژه در بخش کارهای تاریخی وجود دارد بایستی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد ، گفت : باید به نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان آزادی عمل داده شود تا مجدد شاهد ساخت سریال‌های موردپسند مخاطب باشیم.

«عفیفه» درباره شروع تولید سریال «آبان» به تسنیم گفت : سریال «آبان» به دلیل مشکلات تخینیکی فعلا متوقف شده است.

او در پیوند با همین موضوع افزود : این سریال اجتماعی برای نشر در رسانه ملی ایران آماده می‌شود و هنوز وارد مرحله انتخاب بازیگر نشده و بعد از پایان پیش‌تولید، انتخاب بازیگر هم آغاز خواهد شد. 

«اسماعیل عفیفه» در سال ۱۳۴۱ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و از سال ۱۳۷۰ هم‌کاری‌اش را با تلویزیون ایران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۱ نخستین کارش را تهیه‌کنندگی کرد.

وی در این سال‌ها کارهای درخشانی چون «پس از باران»، «زمانه»، «در مسیر زاینده‌رود»، «همسایه‌ها» و... را در کارنامه خود دارد.

در سال 1386 خورشیدی که «میوه ممنوعه» برای ماه مبارک رمضان از تلویزیون نشر شد مورد اقبال بسیاری زیادی قرار گرفت و هنوز هم در لست نشرات قرار می‌گیرد و مردم از تکرار این سریال استقبال می‌کنند.

گفتنی است که سریال های «پس از باران» ، «خانه ای در تاریکی» ،«همسایه ها» و «میموه ممنوعه» سال گذشته از تلویزیون آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان کشورهایی هم چون افغانستان و تاجیکستان به نشر رسید و مورد اقبال بالای قرار گرفت.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر